הסיבות והפתרונות לבטן נפוחה – PlantX Israel
הסיבות והפתרונות לבטן נפוחה

הסיבות והפתרונות לבטן נפוחה

בטן נפוחה היא תחושה לא נעימה שעלולה ללוות אותנו, תחושה זו שמלווה לעיתים בגזים עצירות והרגשת כבדות - בואו נדבר על הפתרון

קודם כל, במידה ואנחנו חווים את אותה תחושה, חשוב לא להתעלם, כי סיבת הבעיה יכולה להיות ארוחה גדולה או ריבוי פחמימות או עודף נתרן,

ויתכן ששורש הבעיה מצוי בהפרעת עיכול כלשהי שאותה כדאי שנבדוק לעומק

רבים מתעלמים מהתופעה ומטילים את האחריות על סוג המזון שאכלו, אבל אבחון נכון של הנפיחות יוכל לעזור לכם להבין האם הפתרון הוא שינוי הרגלים או בעיה עיכולית מקומית

בואו נדבר רגע על הרגלים שכדאי לשנות -

✔️ הימנעות מצריכות מלח מוגברות

גם אם אתם לא מוסיפים מלח למזון, ברוב המזונות המתועשים שנמכרים היום באריזות, יש כמויות גבוהות של נתרן, על מנת לייצר חוויית טעמים מוגברת

הפתרון יהיה להפחית מזונות מתועשים ולהחליפם במזונות טריים, או בהכנה ביתית כך שכמויות המלח במנה תהיה בידיים שלכם

✔️ הימנעות מצריכת פחמימות פשוטות מדי בכמויות גבוהות

תשתדלו להחליף את הפחמימות הפשוטות בפחמימות מלאות, ולתת להן את הבמה בארוחה אחת עד שתיים מתוך הארוחות היומיות

✔️ שתיית מים מספקת

רובנו לא שותים מספיק נוזלים, בעונת החורף זה עלול להיות מאתגר יותר, ולכן נוכל לתסף כמויות נוזלים בעזרת חליטות צמחי מרפא

✔️ לעיסה איכותית של המזון

אכילה איטית תוך המתנה לשובע. באכילה מהירה נכנס אויר למערכת העיכול תוך כדי האכילה, ואותו אויר עלול לייצר נפיחות במערכת העיכול, לכן נסו לשים לב שאתם אוכלים לאט ומרוכזים בלעיסה נכונה וטובה של המזון

✔️ הימנעות או הפחתה של מוצרי חלב ממקור פרה

גם אם אינכם אלרגיים, ייתכן וקיימת רגישות אפילו עדינה למוצרי חלב פרה, ואותה רגישות תשפיע על תחושת נפיחות במערכת העיכול, ועלולה להוביל לעצירות. לכן אני ממליצה תחילה להפחית את מוצרי החלב הנוזליים יותר המכילים יותר לקטוז, ולהחליפם במעדני אגוז

הרגלים נוספים שכדאי לכם לשנות במידה ואתם סובלים מבטן נפוחה - להימנע משתיית נוזלים בזמן האוכל, להימנע מכמויות גדולות של מזון פר ארוחה, להימנע משילוב פירות בזמן האוכל או מיד אחרי האוכל

מה כדאי להוסיף לתזונה שלכם ולאורח החיים שלכם?

➕ פרוביוטיקה - חיידקים טובים, ניתן להכין לבד או לקנות כרוב כבוש או קמבוצ׳ה ולשלב אותו בתפריט הקבוע שלכם

➕ חליטות תה קמומיל, שומר, מנטה וג'ינג'ר

➕ הפחיתו מתחים מחיי היומיום בעזרת טכניקות שונות כמו מדיטציה, יוגה, שחייה, נשימות ועוד

➕ חלקו את הארוחות שלכם לארוחות קטנות יותר ופזרו אותם לאורח היום

➕ הורידו את ארוחת הלילה וסיימו לאכול לפחות שעתיים לפני השינה

*כל ההמלצות הנ"ל אינן מחליפות טיפול נטורופתי והינן כלליות*

בבריאות ואיכות חיים

אדוה שלו

052-2048393

You have successfully subscribed!
This email has been registered