מה לאכול בחורף? – PlantX Israel
מה לאכול בחורף?

מה לאכול בחורף?

בחורף צריך להגן על המערכת החיסונית בעזרת תזונה. השתדלו להוסיף לתפריט את המרכיבים הבאים:

ירקות כתומים

הירקות הכתומים עשירים בבטא קרוטן שהופך בגוף בכבד ובדופן המעי לויטמין A. ויטמין A נחוץ לפעילות תקינה של מערכת החיסון. לויטמין זה תפקיד חשוב בחידוש תאי הגוף ובשמירה על התאים הקיימים. הוא הכרחי לחיזוק ולתפקוד המערכת החיסונית ומשפיע על ייצור כדוריות דם אדומות, הנושאות ברזל לתאים. בנוסף, ויטמין A מקצר את משך זמן ריפוי המחלות. זהו ויטמין מסיס שומן ולכן כאשר שותים מיץ גזר כדאי לאכול משהו שומני ליד כמו: שקד או להכניס כפי שמן זית למיץ הגזר.

זרעי דלעת

זרעי הדלעת עשירים באבץ. האבץ הינו מינרל שמשמש כ"שוטר תנועה" של הרבה תהליכים בגוף. הוא המינרל השני בכמותו בגוף האדם ומכאן חשיבותו הרבה. הוא מעורר את מערכת החיסון ומרפא פצעים. ולכן רצוי להרבות בצריכתו על מנת לחזק את תפקודה של מערכת החיסון. אפשר למצוא אותו גם בנבט חיטה, בסובין, באורז המלא, בשומשום, באגוזי הקשיו ובשקדים ובקטניות.

ירקות ירוקים ועליים

גם הם עשירים באלפא קרוטן שמומר בגוף לויטמין A שכל כך חשוב והכרחי לתפקוד מערכת החיסון. בנוסף הירקות הירוקים עשירים בכלורופיל שלו סגולות ריפוי מיוחדות ורבות – משפר ספירת דם, מספק ברזל לאיברי הגוף, משפר מצבי אנמיה, מנקה ומאוורר את רקמות המעיים, מזרז ריפוי פצעים, נלחם בחיידקים המצויים בפצעים, מפחית כאב שנגרם כתוצאה מדלקת ועוד.

פירות שעשירים בויטמין C – גמבה, קיווי, פירות הדר, תפוחי עץ ועגבניות

ויטמין C נחשב לנוגד חמצון טבעי וחיוני לחיזוק המערכת החיסונית. ויטמין C מונע התחמצנות של תאי הגוף, מדביר חיידיקים טבעי, לוקח חלק ביצירת כדוריות הדם האדומות ובספיגת הברזל מן המעיים, כמו כן, הוא נחשב כיוצר קולאגן ולכן עוזר באיחוי רקמות ומזרז זמן ריפוי פצעים.

שיבולת שועל

לחיזוק כלל מערכות הגוף – עשירה בויטמיני B.

שיבולת שועל מכילה חומרים המשפיעים לטובה על מערכת העצבים, משקמים, מאזנים ומחזקים אותה. מצויינת למצבי מתח, לחץ, דאגנות יתר, עייפות וחולשה עצבית, נפשית ופיזית, דיכאון.

מערכת עצבים חזקה שווה למערכת חיסונית חזקה, כשהנפש מאוזנת, גם הגוף מאוזן.

קינמון, זנגוויל

תבלינים מחממים וממריצים לסובלים מקור, עוזרים לחמם את הגוף בעונת החורף.

הקינמון נחשב לאחד מצמחי המרפא הכי מחממים שקיימים. לכן, הוא מתאים מאוד לטיפול במצבי קור, כמו הצטננויות, צמרמורות או בעיות של הכליות. לא רצוי להשתמש בקינמון במצבים שנחשבים כמצבי חום, כמו לחץ דם גבוה, כיבים במערכת העיכול, גלי חום והריון.

כורכום

הרכיב הפעיל בכורכום קרוי כורכומין והוא מהווה 3% מן השורש. לרכיב זה פעילות נוגדת חימצון ופעילות נוגדת דלקת. נוגדי חימצון הם חומרים שמגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים ועל ידי כך מונעים מחלות ומגנים מסרטן.

אגוזי ברזיל

בשביל הסלניום. הסלניום מאט הזדקנות, נוגד חימצון ממדרגה ראשונה ובכך מחזק מאד את מערכת החיסון. הסלניום משלים את פעילות ויטמין E ובכך מחזק את יכולת ייצור הנוגדים של הגוף. קשה להשיג אותו בתזונה בגלל דישון הקרקע והריסוסים ולכן רצוי לצרוך אותו מבחוץ, פרט לאגוזי הברזיל, ניתן למצוא אותו בדגנים המלאים, בבצל, בשום בנבט החיטה ובשמרי בירה. שני אגוזי ברזיל ביום ייעשו את העבודה.

שום – אנטיביוטיקה מהטבע

השום משמש כבסיס להמון תרופות סבתא, ובצדק. הוא מחזק ומחטא ומחזק את המערכת החיסונית ובאופן כללי פותר הרבה בעיות. השום נחשב כאנטיביוטיקה של הטבע כיוון שיש לו פעילות אנטי חיידקית, אנטי ויראלית ואנטי פטרייתית. הוא יעיל בשימוש בזיהומים ויראליים וחידקיים כמו שיעול, שפעת, ברונכיט כרונית וסינוסיטיס, וכן בזיהומים פטרייתיים כמו פטרת הפה וקנדידה.

You have successfully subscribed!
This email has been registered